poniedziałek, 26 maja 2014

Świat Disney'a

Cześć! 
Dzisiaj chciałabym napisać co nie co o znanej, hmmm... wytwórni filmowej. Mowa tu o Disney'u. 
Co prawda, post ten miał być napisany i opublikowany już wczoraj, lecz niestety z braku czasu, nie udało mi się tego zrobić.
A kontynuując, pewnie każdy z nas, ogląda lub oglądał disney'owskie bajki. Ja osobiście, nie uważam, że są one tylko dla dzieci. Ja do tej pory, czasami oglądam... po mimo, że mam rocznikowo 15 lat. 


Nigdy, nie będziesz za stary na filmy 

Disney'a. Nigdy.




Hmm... to może teraz króciutka historia Disney'a...
Walt Disney zaczął swoją przygodę z filmem w 1923 roku, gdy z 500 dolarami w kieszeni, założyć studio rysunkowe. Z upływem lat, wchodził w nie coraz bardziej i głebiej, by wreszcie na stałe zaistnieć w branży filmowej. Zdobywca 26 Oscarów. Od początku swojej przygody z biznesem, czyli od kiedy zaczął zajmować się rysowaniem, miał kłopoty finansowe, lecz zawsze udawało mu się z nich wybrnąć. Walt Disney był optymistą i nie poddawał się. Dopiero po 1955 roku, osiągnął sukces finansowy i względny spokój ż bankami.
Fenomen jego geniuszu, nie jest związany z ponadprzeciętnymi możliwościami intelektualnymi, czy cudownym urodzeniem. Nawet jako rysownik był zaledwie całkiem dobry, więc kiedy zatrudniał pracowników, zawsze starał się wybierać lepszych od siebie. Już w czasach szkoły średniej, uchodził za marzyciela i ponad wszystko lubił rysować. Idąc za tym co robił z pasją, roztaczał wizję nowych możliwości. Jako początkujący w tej branży, uparł się na realizację filmów animowanych z postaciami zakreślonymi trójwymiarowo, na czytelne wyodrębnienie gagów. 
Chciał, żeby jego filmy były wiarygodne i śmieszne. Jako pierwszy dodał do nich dźwięk oraz kolor. Trzeba również wspomnieć, że sam urzyczył swojego głosu, znanej prawie na całym świecie Myszce Miki.
To by było na tyle, krótkiej historii... A gdyby się tak wgłębić i więcej poczytać na temat Disney'a, może byłaby to ciekawa historia...




My sami możemy zauważyć zmianę, między filmami Disney'a z lat 30. XX wieku  (poprzedzając wasze pytania, tak, z tego roku, dokładniej z 1937), a z filmami z teraz. 
Weźmy na przykład ''Królewnę Śnieżkę i siedmiu krasnoludków'' i ''Krainę Lodu'' z 2013 roku. Widać ogromną różnicę. 
Ja osobiście, to chyba wolę te nowsze filmy, ponieważ wydają mi się bardziej śmieszne, takie z poczuciem humoru, bo w tych starych, chyba za bardzo go nie ma. Ale to tylko moje zdanie. 
A moimi ulubionymi disneyowskim filmami są: ''Kraina Lodu'', ''Zaplątani'', ''Merida Waleczna'', ''Zaczarowana'', ''Rodzina Robinsonów'', ''Frankenweene'', ''Ralph Demolka'', hmmm... to chyba tyle, sama nie wiem, ale w każdym bądź razie są to jedne z tych fajniejszych, oczywiście według mnie. 
A jaki jest wasz ulubiony film/bajka Disney'a?

Pozdrawiam i do następnegoo!
Bye!
Poziomkaa.

#32 days to HOLIDAYS! 
Trzymajta się!


6 komentarzy:

  1. Moją ulubioną bajką disney'a jest "Wolf Blood" choć nie wiem czy mozna to nazwać bajką haha. Moje przyjaciółki wstydzą się oglądania disneya bo uważają, że są na to za stare. Ale ja nie. :)
    Masz rację. "NIGĐY NIE BĘDZIESZ ZA STARY NA BAJKI DISNEY'A. NIGDY.
    http://naatalia-naatalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Myszka Miki... ;D Hahah, ja też oglądam Disney, bo to fajne bajki i nawet moja 17-letnia kuzynka ogląda :)
    Zmieniłam adres bloga --> duskaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zmiany wynikają też z innego pokolenia. Niektóre pierwsze animacje to mroczne czasy II wojny światowej, więc i ludzie zupełnie inaczej pojmowali rzeczywistość i raczej trudno było się śmiać (do tego był też humor innego typu). Kiedyś pewne rzeczy były nie do pomyślenia, a sama wytwórnia miała problemy z utrzymaniem się na rynku (podczas wojny). Teraz mamy zupełnie inne czasy, więc powoli wychodzimy ze schematów i widać to po nowych filmach. Kobiety już nie muszą liczyć na dzielnego rycerza, zachowują się inaczej i dlatego są bliższe dzisiejszym dziewczynom. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy post, mimo iż ja nie oglądam to zgodzę się z Tobą!:)

    Zapraszam:http://piotrleciak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. też mam 15 lat i lubie oglądać bajki ♥'
    Obserwuje i liczę na rewanż
    www.greenpinkandcafe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny post :)
    Co powiesz na wspólną obserwacje ? - odpisz u mnie ;)
    http://tymbarkowwa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń